JET STREAM
De vegades comentem mapes de 500Hpa i de 85OHpa per veure si ens ve quelcom interessant o no i els mapes ens van canviant una i altra vegada sortida rera sortida i ens acaben portant a la desesperació.
Per analitzar una situació concreta a poques hores o dies vista, aleshores sí que tirant d'aquest tipus de mapes pots mirar d'afinar previsions però quan es tracta de veure el que ens podria venir a nivell general i a força dies vista, moltes vegades s'enten millor mirant la circulació a gran alçada del JET STREAM que per entendre'ns ve a ser(salvant les distàncies)les vies per on circulen els trens, és a dir, els camins que segueixen els centres d'acció.
Mireu...Aquest mapa de l'anomenat JET, és l'actual. Circulació del JET a molta latitud fins i tot més amunt d'Islàndia, això sí, amb una branca que es despenja pel centre d'Europa. Comença el moviment en tota la zona des del centre cap al nordoest Europeu.
Map previst per dilluns. Un branqueta del JET es despenj cap a la península. D'aquí que el temps es pugui inestabilitzar a bona part de la Península i refrescar a tots els nivells:
Mapa previst per dimecres. Si mireu el mapa anterior de dilluns i aquest de dimecres podeu comprovar com la branqueta del JET que ha vingut cap a la península, ha fet de reclam de la que baixava per centreeuropa i aqui ja ens abraçarà de ple. El problema però, és que si us fixeu, aquesta branca de JET que es forma és molt estreteta al seu extrem a l'oest de la Península i per tant acabarà trencant-se i no acabarà cuallnt l'atracció del fred Europeu per que durarà molt poquet.
Mapa entre 20 i 21 de gener. Tot l'anterior s'ha diluit i una nova branca del JET, aquesta més potenta i vigorosa punta de ple cap a nosaltres. Aquesta branca que es veu molt més consistent serà la que farà fora definitivament les altes presions i aquesta vegada sí que hi ha moltes més possiblitats de que cualli l'atracció del fred Europeu:
I de fet, els mapes de 500Hpa i 850Hpa just després d'arribarnos aquesta branca ja apunten aquesta possibilitat:
I de fet, tot més o menys concorda amb el que us explicava en l'anàlisi de models que us feia el dia 11 de gener. Us comentava que tindriem un primer intent que no arribaria a bon port(el d'aquest cap de setmana), després entrada de les altes presions a mitjans de setmana de forma transitòria i nou intent avançada la setmana que en aquest cas sí tindríem més opcions d'èxit. Ho seguirem!!!
Per analitzar una situació concreta a poques hores o dies vista, aleshores sí que tirant d'aquest tipus de mapes pots mirar d'afinar previsions però quan es tracta de veure el que ens podria venir a nivell general i a força dies vista, moltes vegades s'enten millor mirant la circulació a gran alçada del JET STREAM que per entendre'ns ve a ser(salvant les distàncies)les vies per on circulen els trens, és a dir, els camins que segueixen els centres d'acció.
Mireu...Aquest mapa de l'anomenat JET, és l'actual. Circulació del JET a molta latitud fins i tot més amunt d'Islàndia, això sí, amb una branca que es despenja pel centre d'Europa. Comença el moviment en tota la zona des del centre cap al nordoest Europeu.
Map previst per dilluns. Un branqueta del JET es despenj cap a la península. D'aquí que el temps es pugui inestabilitzar a bona part de la Península i refrescar a tots els nivells:
Mapa previst per dimecres. Si mireu el mapa anterior de dilluns i aquest de dimecres podeu comprovar com la branqueta del JET que ha vingut cap a la península, ha fet de reclam de la que baixava per centreeuropa i aqui ja ens abraçarà de ple. El problema però, és que si us fixeu, aquesta branca de JET que es forma és molt estreteta al seu extrem a l'oest de la Península i per tant acabarà trencant-se i no acabarà cuallnt l'atracció del fred Europeu per que durarà molt poquet.
Mapa entre 20 i 21 de gener. Tot l'anterior s'ha diluit i una nova branca del JET, aquesta més potenta i vigorosa punta de ple cap a nosaltres. Aquesta branca que es veu molt més consistent serà la que farà fora definitivament les altes presions i aquesta vegada sí que hi ha moltes més possiblitats de que cualli l'atracció del fred Europeu:
I de fet, els mapes de 500Hpa i 850Hpa just després d'arribarnos aquesta branca ja apunten aquesta possibilitat:
I de fet, tot més o menys concorda amb el que us explicava en l'anàlisi de models que us feia el dia 11 de gener. Us comentava que tindriem un primer intent que no arribaria a bon port(el d'aquest cap de setmana), després entrada de les altes presions a mitjans de setmana de forma transitòria i nou intent avançada la setmana que en aquest cas sí tindríem més opcions d'èxit. Ho seguirem!!!
0 Response to "JET STREAM"
Publicar un comentario