EXCURSIÓ A L'EMPEDRAT DE MOROU

Dissabte passat vàrem anar al Montseny a fer una petita excursió. La ruta escollida va ser la de l'empedrat de Morou.
Tot pujant per la carretera de Santa Fe, vàrem poguer disfrutar d'unes vistes on les boirines ancorades al Vallès eren les grans protagonistes.

Començavem a veure petites clapes de neu als vorals ombrívols de la carretera, clapes que se'n feien més grans a mesura de que pujàvem, però quan gairebé arribàvem a Santa Fe, la neu era present a totes dues bandes.
Aparquem el cotxe, no sense alguna dificultat, ja que el lloc a on no hi havia neu, n'hi havia gel, o bé n'hi havia molt fang.
Un cop aparcat, agafem les motxilles i comencem a caminar. Ens quedem sorpresos (jo el primer) al veure tanta neu: vaig pensar que, després de cinc dies d'anticicló, només hi quedaria a l'obaga...però n'estava ben equivocat. Fins i tot veiem uns nens amb un trineu llençant-se daltabaix pels pocs metres de desnivell que hi havia al voltant de l'aparcament.
Al poc de començar a caminar, ens hi trobem amb l'escola de natura de Ca'n Lleonart, on s'hi troba una estació meteorològica.

Al Pla de Mulladius és on hi mesuro la quantitat més important de neu acumulada: 12 cms. a l'ombra.

Després de passar pel sender nevat envoltat de faigs nus, i boix grèvols (entre d'altres espècies d'arbres i arbusts), arribem a l'empedrat de Mourou, on, sota un sol implacable, divisem unes vistes espectaculars i, de pas, aprofitem l'aturada per a dinar una mica.
En aquesta foto, la Teresa pren un troç de gel a l'empedrat de Morou, on només hi havia petites clapes que, hores d'ara, de ben segur que ja no hi son.

Quan baixem, ja notem que no hi ha apenes neu perquè hi dóna el sol de ple, i, després de cinc dies de sol, tota la neu que hi pogués haver, s'havia fos.

Arribem al pantà de Santa Fe...

... on torna a veure's la neu, sobre tot a la zona ombrívola, i d'aqui a l'aparcament la neu és ben present.

Va ser una excursió molt agradable, disfrutant de bonics paisatges embellits més, si quep, per la presència de l'"or blanc". Lamentablement, aquesta neu ja no hi és...

0 Response to "EXCURSIÓ A L'EMPEDRAT DE MOROU"