Chaitén

Tranquils que aquest cop no es tracta de cap fotògraf!
Ara parlo del Chaitén, volcà de 962 mts. d'alçada situat al centre-sud de Xile, uns 1200 kms al sud de Santiago. L'any passat va tornar a entrar en erupció després de 10.000 anys sense activitat volcànica, obligant a èsser evacuat el poble que li dona nom.
Doncs bé, aquest volcà erupciona de nou el passat 20 de febrer i encara continua...
Aqui deixo les imatges espectaculars d'aquest volcà, fixeu-vos en els gegantins pirocúmuls provocats per la expulsió massiva de cendra i gassos. Tampoc en té desperdici la música que li han posat.


També hi ha una galeria espectacular de fotos d'una tormenta elèctrica que es va formar dins d'un d'aquests pirocúmuls:

http:megagalerias.terra.cl/galerias/index.cfm?id_galeria=30734



3 Response to "Chaitén"

  1. Moisés says:

    La terra té una força totalment bestial, i els volcans és una manera en que ens mostra aquesta força. Això sí trobo a faltar algo en aquest volcà, molt de fum, llamepcs, pirocumuls, però trobo ue li falta algo, jeje.

    Jaume Deu says:

    Bon reportatge, jo de la anterior erupció al any pasat, tinc alguns videos i fotografies, sense erupció jo vaig està a Chaiten el any 1.989, està molt a prop de Puerto Mont, Xile és un des paissos més macos que he vist en la meva vida i una gent increible.
    Salutacions

    Jo em vaig quedar penjat al veure la fenomenología que envolta la erupció del Chaiten, el video que no havia vist encara fa entendre la verdadera dimensió de la activitat de aquest volcá.

    Llástima que esta molt lluny...per que si no...Enric visita!!!, ja ja, bueno, ens tindrém que conformar amb la cordillera volcánica de la Garrotxa, una miqueta mes tranquila!