Seguiment temperatures Tossa.

Bones,
he posat diferents termòmetres al llarg del curs de la riera de Tossa. I el resultat d'aquests dos darrers dies és prou interessant (entre parèntesi la distància del mar).


TERMÒMETRE 1: ZONA JOAN MARAGALL (urbana).
Altitud: 38 metres (600m)

TERMÒMETRE 2: ZONA RIERA TRAM URBÀ (urbana).
Altitud: 21 metres (300 m)

TERMÒMETRE 3: ZONA SAN ELOI (Rural).
Altitud: 39 metres. (3 Km)

TERMÒMETRE 4: ZONA CAN GARRIGA (boscosa)
Altitud: 78 metres (5 Km)

TERMÒMETRE 5: ZONA TERRA NEGRE (boscosa).
Altitud: 280 m. (9 Km)

14 Response to "Seguiment temperatures Tossa."

  1. Jaume Deu says:

    Molt interessant Fran, aquesta prova que estas fen, però una pregunta això que és la temperatura mínima ????? sé que en Gerard Taulè de Salt va fer un treball similar de Girona, si te intereses, ell va fer un poster per les Primeres Jornades de Meteorologia i Climatologia de la Mediterrània Occidental, el vaig veura, perquè jo vaig assitir, però no el tinc, sinò te l´enviaria, es pot buscar el seu correu, i si li demanas segur que te l´enviarà.

    Bon treball meteotossa !

    Es pot observar clarament, l´efecte de l´illa de calor,en el centre urbà i també la devallada de temperatures d´un dia per l´altre.
    Però amaga bé els termòmetres no sigui que algú s´els trobi buscant espàrrecs...je,je,je.


    Salut !

    Jaume,
    moltes gràcies. Ja conec en Gerard, molt bona persona i bon amic. Anem junts al Màster en Climatologia Aplicada a la UB. I ja conec el reconec fred de les Deveses de Salt, que per cert, l'altre dia li varen mangar el termòmetre.
    Ja veus, ens coneixem tots d'aquest mòn.jejeje. Però moltes gràcies Jaume!

    Moisés says:

    Molt bona feina Fran. Jo també vull fer algo semblant però de manera més cutre aquí al meu balcó. Perquè tinc dos ternometres fora al balco i a vegades amb una diferéncia entre ells d'uns 5 cms, la dieferencia de temperatura arriba a ser de 2 ºC.

    meteotossa, molt adient el teu escrit sobretot pel que he fet jo desprès, que suposso algo de rel-aciò tenen; he quedat "flipat"1 amb el que he vist avui, viam si em pots donar alguna explicaciò!!

    Moisès,
    segur que els dos termometres són diferents, no? A més, tindran un grau d'error d'1ºC segurament, per tant, 2ºC de diferència demostraria aquesta mala calibració real.
    Quins termòmetres són? Estan ja vellets? li dona molt el sol?

    danigava says:

    Buen trabajo meteotossa.Eres como el Dani Ramirez que también tiene termómetros escondidos por el bosque je je.La verdad es que los nucleos urbanos son menos frios a mi en gavà ya me pasa voy a la zona boscosa y suele haber 3 ó 2grados menos que en gavà pueblo.Saludos.

    Felipe says:

    Bona feina Meteotossa!
    En certa manera em crida l'atenció que sigui la zona rural la que marca la temperatura més baixa i la que té major amplitud tèrmica (si he errat aquest concepte, corregiu-me s.u.p.).

    Moisés says:

    Si. són de marcas diferents. Demà faig una foto i farè un estudi. Un és un Oregon i l'altre d'una que em van regalar, Belson. Però ara per reis, em vaig autoregalar una altre Oregon, que em marca la pressió i las màx. i mín. del dia. O sigui en total tinc 3 digitals, més un de tota la vida analogic. Però els que tinc al exterior és un d'Oregon ( que em serveix per las dos estacions d'Oregon) i l'altre de Belson. Demà a veure si ho puc explicar millor amb una nova entrada i una foto. O si m'animo amb un vídeo.

    osti, m'encanten aquestes comparatives de temperatures de llocs propers. Jo fa poc en vaig fer una a barcelona i es increible la diferencia de temps que hi ha per barris!
    El mes fred es nou barris/horta i el mes calid la barceloneta
    pero si marxem cap a Sant Adria (que podria ser un altre barri per estar tocant) l'influencia del riu besos ja fa que encara sigui mes fred. Aquest riu es un canalitzador de fred força important, segur que el Viatger pot confirmar-ho!!

    Jaume Deu says:

    Per això que dieu, és per lo que fa uns dies vaig dir que podriem cada dia i cada un, possar les dades en una taula i tindriam les grans o petites diferencies que ja entre un barri o població de l´àrea metropolitana a l´altre, i també veuriam la diferenia amb el nostres companys de fora de l´àrea metropolitana, com Vic, Tossa, Palamós i Calonge.
    Tindriam com un Meteoclimat, dels llampecs, no se que us sembla ????????

    Jaume Deu says:

    Referent als termòmetres crec que es convenient fer servir un de sol, una vegada s´hagi comprobat quin és el que esta millor calibrat, ja que la majoria que no són oficials, poden tindre diferencias per molts motius, mal protegit, colocat inadecuadament, poc ventilat,mal graduat, etc. etc.

    Jaume Deu says:

    Fran:
    Ja comentaris que parlen de la oscilació termòmetrica, pero si no hu veig malament aqui només ja unes temperatures, suposso que mínimes ¿ m´hu pots confirmar ? si és així no es pot parlar de oscilacio termòmetrica, sinò de variació de temperatura de un lloc al altre, estas d´acord ?????
    Referent al termòmetres del Gerard Taulè, ja gent de tota mena, encara que crec que seria prudent possar una etiqueta indicant que s´esta realitzan un treball científic !!!!!!!
    Ultimament, o sigui aquest últim any estic descobrin una gran quantitat de gent del mon de la meteorologia, que de diferents llocs van apareixen, tot pasa de uns a altres, de fet a tú també et vaig començar a coneixer a través del enllaç del Jordi de Palamós i en va agradar molt lo que escribies al blog i per això quan el Lluis de El Masnou hu va dir, vaig dir desiguida que sí.
    Una abraçada

    Exacte JAUME,
    és nomès de la mínima. Per tant tens raó. Em referia a l'oscil·lació tèrmica de les mínimes, o millor dit, on fa més fred i la diferència de fred que hi ha d'un punt a un altre.

    Lògicament, màximes no ho apunto perquè no tinc una garita per a cada termòemtre (és el que té ser pobre) i per tant, nomès apunto les mínimes. Demà faré alguna foto així veieu on els tinc posats.