NEVADES A LLOCS INSOLITS: CAPITOL 4: SUD D'ESPANYA

Bon dia a tothom:

Be, seguint amb aquesta serie que vaig començar de llocs on la neu es poc o gens habitual, avui vui parlar dels sud d'Espanya.

A Andalucia es molt poc frequent que hi nevi, molt menys que a la resta d'Espanya o al contrari, es habitual.

Pero quans cops em sentit parlar de neu a Huelva, malaga, cadiz, Sevilla per exemple?

Doncs be, us deixo les dades de la neu a alguns indrets.

-L'ultim cop que va nevar (no considero nevada 4 flocs i prou) a Malaga va ser el 2 de febrer de 1954. Aquell dia tambè ho va fer a llocs com Sevilla capital (foto adjunta de la centrica "Puerta de Jerez", a Algeciras o tarifa, on la platja va quedar amb un bon mantell de neu!

-A Cadiz hi va nevar un 1 de marça de 1993 encara que molt debilment i a la part alta de la ciutat, la mes allunyada del mar.

-Sorpen les dades de la ciutat de Melilla, on en els ultims 20 anys, ha nevat 3 cops, l'ultim va ser crec que fa un parell o 3 d'anys.

-Curios tambè saber que la temperatura mes baixa a Malaga capital desde que es tenen registres es de 0,2 graus un 9 de febrer de 1935, es a dir, aquesta ciutat mai a estat per sota dels zero graus.

-Per ultim una altre dada curiosa: nomès hi ha dues capitals de provincia a tot Espanya on no ha nevat mai, i son las Palmas de Gran Canaria i Santa Cruz de Tenerife, les dues a les illes Canaries es clar. Si que han vist neu, per això, i la cota mes baixa ha sigut de 700m. a Tenerife i de 1200 a Gran Canaria.

-L'ultima nevada "acceptable" al sud d'Espanya data del 13 de gener del 2009 (fa tot just 1 mes doncs) a les faores de Sevilla capital i a l'aeroport, on va caure una debil nevada que va arrivar a cuallar 1cm. de neu.

Les dades estàn tretes de varies web, especialment de meteored!!

13 Response to "NEVADES A LLOCS INSOLITS: CAPITOL 4: SUD D'ESPANYA"

  1. argonauta says:

    A veure si un dia d´aquests, en aquest apartat del blog, hi penjes un article que posi: 'gran nevada a Barcelona'. i no em refereixo a la del 62... ;-)

    una abraçada

    Ricard, si la mitjana és d'un dia de neu a l'any a BCN, i tens "mono" (com molts de nosaltres) imagina't viure en aquestes zones...

    Salut!!

    Jaume Deu says:

    A Santa Cruz de Tenerife potser no a nevat mai, però a la illa de Tenerife si, no t´oblides que en aquesta illa ja el Teide, el pic més alt de tota Espanya.
    De totes maneres són molt curiosses aquestes dades.

    Una abraçada

    hola gent, soc en victor (horta), no sabia res de vosaltres i us trobaba molt a faltar i veig que heu creat un blog... espero que m'accepteu, ja que m'ho vaig passar molt be amb vosaltres.

    Jaume, ja ho he comentat lo de la neu a les dues illes, a una la cota mes baixa on ha nevat es 700m. i l'altre 1200m.
    Jordi meteocalonge t'equivoques, perque si no has vist mai nevar, ja ni ho esperes, no t'emociones, en canvi aqui sempre tenim alguna minima oportunitat a la que sempre ens volem agafar!
    Sempre he dit que la meva ciutat "platonica" per viure seria Munich, m'agrada molt com urbe, hiverns freds sense ser curs, hi neva cada any i els estius son moderats!

    danigava says:

    La verdad es que siempre me habia hecho esta pregunta donde no habia nevado de España si en Sevilla alguna vez Malaga ect...Ya me has resuelto mis preguntas Ricard.Muy buen artículo.Saludos.

    ricard es molt interesant aquest article!!!

    Que bó, els foros de la part Sur peninsular, deuen treure xispes!!

    Jo recordo cuan va nevar una miqueta a Cartagena que la gent va estar parlant dies i dies i lo bó es que era un calabruix tiran a aiguaneu, jo jo que fort!, encara que no nevi a Barcelona podem dir que tenim molta sort, ja que el nostre microclima, es de alló mes entretingut respecte a altres latituds...per cert, aquest blog, cada vegada m'agrada més!!

    Moisés says:

    Mmm. Encara podem estar agraïts, que al sur la neu molt poc la veuen. Això sí, a Sierra Nevada aquest any, casi com els pirineus, han tingut molta neu. Si es veritat Ricard, que aquí sempre ens deixem el carmel davant, i quan venim correns per agafarlo, pam, ens el treuen davant nostra mateix.

    Felipe says:

    Molt bon article Ricard!
    I molt curiós per saber on no ha nevat mai a Espanya.
    Però el més curiós per a mi ha estat la dada de Melilla!

    Gracies Victor, el tema neu es la meva especialitat i el meu deliri; el curios es que ni esqui ni `´agrada ni frequento els Pirineus, aixi que la neu nomès la veig a la tele i ala nevera!!

    Ricard, et dono la raó, si no has vist mai nevar, potser no ho esperes i pertant no hi ha tant mono com tenim nosaltres. Però el meu comentari era en el sentit que nosaltres, que sabem què és nevar, imaginat't que hem de viure en un lloc on la situació de veure neu és molt difícil. El mono de veure, tocar, jugar amb la neu... bufff

    Rover says:

    Molt curiòs Ricard...si