Resum meteorològic del gener al Prat de Llobregat

Aquest és el resum de temperatures que hem tingut aquest més de gener al Prat de llobregat. Les dades són presses des de una estació meteorològica Oregon que tinc al balcó. Les dades les començo a anotar des de el 6 de gener. A veure si al febrer puc fer un resum una mica mes complet.

Temp. mín. mes baixa: 0,4 ºC (8 de gener)

Temp. mín. més alta: 11,7 ºC (30 de gener)

Temp. máx. mes baixa: 7,4 ºC (8 de gener)

Temp. máx. mes alta: 20,2 ºC (23 de gener)

Comentar que els dies 6, 7, i 8 de gener van ser els mes freds del més, tenin una máxima de 9,5 ºC el 6 de gener.

Precipitació aproximada (al no tenir pluviòmetre, faig una mitja dels pluviòmetres de L’Hospitalet de Llobregat i Sant Boi de Llobregat). 53 l/m.

Dies de precipitació: 15 l/m (6 de gener), 14 l/m (9 de gener), 10l/m (10 de gener) i 14 l/m (31 de gener).

Destacar per últim la gran ventada (de ponent) que vam tenir el 24 de gener. Amb vents entre els 80i 100 km/h.


Font d'informació: http://fractax.wordpress.com/

13 Response to "Resum meteorològic del gener al Prat de Llobregat"

  1. veig que al prat no veu baixar dels 0 graus; tens molta diferencia de temperatura amb l'aeroport? perque normalment es un dels llocs mes freds de l'area metropolitana.
    Al centre de Barcelona (Pl. Molina) vem arrivar als -0,5!

    Moisés says:

    Sobretot fa més fred al Prat, quan hi ha anticicló, ja que és cola aire fred pel riu Llobregat. Ostres, no he comparat mai les temperatures amb l'aeroport. Com que a MeteoCat i Meteoclimatic no hi ha cap estació meteo, al Prat o aeroport...

    Bona recopilació de dades Moisés !

    Salut !

    Jaume Deu says:

    Veig que també fas anotacions meteorològiques, podriam estudiar, sobre tot el que més en sabeu, de fer una taula i cada dia posar totes las dades de les anotacions de tots els membres de nostre grup i tindriam una informació bastant significativa de tota la zona que abarquem, que us sembla ????
    Salutacions

    danigava says:

    Buenos registros Moisés sobre todo la mínima hay años que por aquí no se ve eso ni a la de tres y la lluvia y todo en general vaya invierno.No esa mal tú idea Jaume por mi si.Haber que dicen los que saben más.

    argonauta says:

    el dia 8 de gener va ser dur, eh?
    m´enrrecordo d´aquesta mínima. molt semblant a la de barna city.

    una abraçada

    argonauta says:

    bé, hauré de rectificar... segons dieu, a barna va baixar més...
    em pensava que la mínima havia estat igual. m´he equivocat.

    jaunme, jo al meu pis nomès tinc una estaciò Oregon i de moment nomès puc donar temperatures, i a mes tinc uns calculs fets amb els que a partir de 10ºc i per sota, tinc que restar -0,5º al que em marca, i a partir de 5º i resto 1ºC; això ho he trewt amb el temps a base de comparatives i ara ja podria donar temps. força fiables!!

    Això es degut a que vis en un carrer amb molt transit i força tancat, mal ventilat; a mes tinc el sensor dins d'un balcò de moment pel que he tingut que nara fent comparacions per saber les restes que haig de fer per treure dades fiables; ara ja ho tinc ben comprovat i les dades que puc donar de Sant Gervasi son força fiables!!!!

    Moisés says:

    Doncs esperem les dades de tots. Jo també tinc una estació que marca poca cosa. El tema del pluvio el tinc (un cutre de 8 eur). Però no he trobat lloc perquè les dades puguin ser fiables i no es vegi un "atefecta" sobresortint del balcó.

    danigava says:

    Moisés en el terrado es lo que hago yo ya que en el balcón va a ser que no.Cuando viene buen tiempo lo quito y me lo llevo a casa.Saludos.

    Jaume Deu says:

    A veura Ricard, lo important es anotasempre la temperatura d´un mateix lloc, perquè jo tinc instalada la estació a un lloc ventilat del meu balcó, ja que al altre extrem en dona una temperatura més alta, perque no està ventilat, lo de la ventilació és molt important i en quan a les dades, els informatics que fagin una taula a on a la vertical u horizontzal, aixó es lo mateix,una banda el 15 noms o llocs i altre totes les dades normals, màximes i mínimes de temperatura, humitat, pressió, cel ( octes de ennuvulat i tipu de núvols) pluja, velocitat i direcció del vent, i cada un que ompli les que pugui, però així vorem unes dades nostres, que són tan valides com atres que veus en altres observatoris, ja gent que anota dos o tres parametres i altres un fotime, tot aixó si us sembla bé, però jo t´aconsello Ricard, que el possis en un lloc ventilat, cara al N i sempre pren la temperatura que marca i no fagis cas de lo que marca el del costat, perque si en possas dos, veuras com mai et marcan el dos igual, encara que sigui al mateix lloc.
    Una abraçada companys

    Moisés says:

    Un lloc ventilad??? Buff, estic per fer una foto i que em digueu si és un lloc ventilat on el tinc posat. Igualment crec que és un tema força complexe, que ja s'ha parlat alguna vegada. I més complicat si ho comparem amb el ternometre del cotxe. A mi casi sempre em dona entre 2 i 3 graus menys del que em marca l'estació que tinc al balcó. El cotxe l'aparco al carrer.