SIBERIANA 1985 A CALELLA DE PALAFRUGELL



Primer de tot agrair al Dani gavá perque em va recitifcar la data de la famosa siberiana de gener de 1985 que jo la vaig passar a 1986.




Be, aquesta fotografia es dels apartaments on estiuejava fins fa poc a Calella de Palafrugell, situats a uns 300m. de la platja. Durant aqueall siberiana, les temperatures van baixar tan per sota zero que van reventar l'escalfador i canyeries del 3er apartament (no surt a la foto, es el de sobre) i van provocar un escape d'aigua que es va "congelar" literlament tal i com veieu a la ilustrativa fotografia. Aquell dia, crec que va ser un 31 de gener i mes dijous, l'Antoni Castejón va dir textualment lletra per lletra això : "a Calella de palafrugell, un poblet ben tipic de la Costa Brava, han caigut 40 cmts. de neu".


La foto està pressa un diumenge, 3 dies desprès i encara es pot apreciar un bon tou de neu.


Va ser a Calella l'equivalent a la nevada del 1962 a Barcelona, impresionant!!


10 Response to "SIBERIANA 1985 A CALELLA DE PALAFRUGELL"

  1. Ricard,he estat investigant i la nevada forta del 1985 va ser el dia 13 de gener.El dia de les carrosses de reis també va nevar una mica.

    Et deixo un enllaç on ho explica :

    http://blogs.ccrtvi.com/eltemps.php?itemid=8408

    danigava says:

    OK Ricard.Este año se repetirá.Haber las piezas como se mueven pero empieza a estar interesante y sin bajar la guardia este fin de semana.Saludos.

    danigava says:

    Tranquilo Ricard todo el mundo se equivoca lo que pasa es que yo para el frio histórico y nevadas si que tengo memoria es para lo único y para el barça también pero lo guapo es que aquí aún aprenderé de más fechas históricas de eso estoy seguro.

    Si no me falla, va nevar 3 anys seguit, 1985, 1986 i 1987 a nivell de mar.

    Ha Tossa aquell 1985 (el video vaig posar 1986 però és la del 1985).
    http://es.youtube.com/watch?v=v47J6F64lyk&eurl=http://meteotossa.blogspot.com/

    Salut que vaig cap a la tele que avui tinc programa.

    Moisés says:

    Llàstima que la foto es vegi tan petita. M'ha agrada el mini reportatge.

    Aquell any (festes de Nadal) vaig "patir" una de les marejades més fortes que he tingut mai per pujar a Vallter per veure neu, jeje, i al cap d'uns dies la tenia a la porta de casa

    I quina nevada va caure!! Vaig passar més hores mig gelat a fora jugant amb la neu que a dins de casa calentó. La neu m'arribava als genolls!! Com vaig disfrutar!!

    Per cert, ja toca una situació similar, no? ...

    Que nevi, que nevi, que nevi!!!!

    Moisés says:

    Siiiii, jo no recordo aquestes situacions. Que nevi, que nevi !!

    On tenim que enviar una instància per qué nevi ??...je,je,je.

    Potser al conseller Baltasar,que té contactes amb les coses d´origen diví ???

    Salut !

    argonauta says:

    deunidó, Ricard!
    la foto segur que per a tu és molt entranyable. unes dades molt intersants. Tornarà a repetir-se? segur que t´ho preguntes cada hivern! ;-)

    una abraçada