Dimoniet espectacular al Brasil

Segurament, molts de vosaltres haureu vist més d´un vídeo de dimoniets(en català) tolvaneras(en castellà) o dust devils( en anglés).Sense anar més lluny,en Picó ho va tratar en un dels seus programes.
De totes formes,he cregut oportú de posar-vos aquest magnífic vídeo, d´un dimoniet filmat al Brasil,la veritat és que es tracta d´una filmació molt interessant.







13 Response to "Dimoniet espectacular al Brasil"

  1. Això dels dimoniets i tolvaneres sabeu si és produeix amb temperatures altes?

    Pel que jo tinc entés,es solen formar en temps calorós i cel clar,sobretot a l´estiu.Es veu que el mateix aire escalfat arràn del terra,crea unes corrents ascendents,que provoquen la formació del fenòmen.

    Gràcies. Li estaba donant voltes (mai millor dit...) i em semblava que tenia que ser algo així.

    Gràcies. Li estaba donant voltes (mai millor dit...) i em semblava que tenia que ser algo així.

    Moisés says:

    Si, algo aixì també tenia entes. Molt xulo el video. Però com que ja estaven preparats amb la càmara abans de veure el dimoniet? Pot ser és una zona en que facilment és produeixen?

    Rover says:

    Jo també m'he preguntat el mateix Moisés... Suposo que aquella tarda es deurien formar de forma reprtitiva... es forma...es desenvolupa una moments..i es desfà... i san tornem-hi un altre cop. El càmara senzillament espera la nova formació. Fixa't que quan apareix es senten veus que pel tó donen a entendre que ja ha tornat a començar...

    Felipe says:

    Jo recordo d'haver presenciat un dimoniet a Fuerteventura: es va produir en un camp erm en un dia calorós i cel ras.

    Jaume Deu says:

    Jordi, una pregunta aquest fenòment també és diu esclafit ? a la meseta central ja un xicot que és aficionat a ficarsa a dintre de les tolvaneras no se si vas veura un reportatge del Picó, quan els trovi ja els posarè, bon reportatge Jordi.
    Alegria inmensa de veura que està participant el Rover, no saps lo content que m´has fet, un crak com tú, no pot està parat, a vegades aquests blogs serveixan per distreures d´altres cosas, no arreglan rés, així que des de aquí t´envio molts anims.
    Salutacions companys.
    Jaume

    argonauta says:

    jo en vaig veure un (versió petita) a la meseta castellana un dia de forta calor. cel seré i ni un nuvol. vaig flipar.

    Bé,jo també opino igual que en Rover,aquests brasilenys savien a lo que anaven...
    Segurament,mentres anaven en cotxe, deurien veure la formació i desaparició d´algún dimoniet i es deurien estar esperant a que s´en formés un altre.

    Jaume,si que el vaig veure aquest reportatge dels dimoniets mesetaris.
    Sobre si un dimoniet(tolvanera, en castellà) i un esclafit(reventón en castellà,downburts,en anglés) són lo mateix,doncs no.
    Un esclafit seria un desplomament sobtat d´aire fred a sota d´una forta tempesta(microràfega),i pot provocar moltes destrosses.
    Et deixo un enllaç on s´explica molt bé :

    http://www.tormentasyrayos.com/Fenomenos_SeverosTormentas.htm

    També et deixo un vídeo on s´observa el fenòmen:

    http://www.youtube.com/watch?v=8meSBYLxnoc&NR=1


    Salut !

    ...aquest és l´enllaç correcte:

    http://www.tormentasyrayos.com/
    Fenomenos_SeverosTormentas.htm

    Jaume Deu says:

    Moltes gràcies Jordi, per aclarir-mu i facilitarme aquests enllaços.
    Ua abraçada
    Jaume