ESPECTRE DE BROCKEN


Això que sembla una imatge més propia de un programa de Jimenez del Oso o Cuarto Milenio, no és més que un efecte óptic. Apareix quan tenim el sol a la nostra esquena i la nostra ombra es projecta sobre boira o. Les petites gotes d'aigua surant en l'aire dispersen cap a enrere la llum que els arriba , envoltant el punt antisolar de l'ombra amb un halo blanc o, com veiem aquí, lleugerament iridiscente. Perquè es formi aquest fenomen la boira ha de ser molt densa i estar formada per gotes molt petites.

8 Response to "ESPECTRE DE BROCKEN"

  1. M'encantaria poder observar aquest fenòmen. Sembla d'una pel·lícula de por! Llàstima que són comptats els dies amb boira per aquí. Si n'hi hagués, miraria de provocar-ne un artificialment (crec que amb els llums del cotxe i posant-se un davant es fot arribar a aconseguir aquest efecte) Corregiu-me si m'erro.

    Salut!!

    argonauta says:

    Amb aquest espectre es derrumba moltes teories d´aparicions fantasmals, visions de verges i altres rotllos místics...
    no hi ha res com la ciencia per tocar de peus a terra...

    molt interesant

    Bon mini reportatge, em sembla que l'Alfred fa temps el va treure al programa; per cert a la serie Mazinger Z hi sortia un personatge dolent que portava el cap sempre sota el braç, es deis Conde Brocken, ja, ja!!
    Fe.licitats Lluis, treus temes molt interesants!!

    danigava says:

    Otro de los fénomenos curiosos y que me gustaria hacerlo a mi también pero creo que por aquí poca boira hay.Bueno habrá que hacerlo por LLeida que allí no les falta.Saludos.

    Jaume Deu says:

    Voleu dir que és imprescindible que hagi boira ? jo ara us poso un video que no se si va ser el Jordi de Palamós o qui el va penjar una vegada i el vaig guardar y aqui el espectre de Brocken esta reflexat als núvols i amb un dia força clar a on és veu el reflexe, us deixo l´enllaç:
    http://www.youtube.com/watch?v=4A0QZqTC8z8
    Ja en direu que penseu ????
    Jaume

    Si,vaig ser jo ,el que va posar aquest vídeo al blog d´en Picó,com no podia ser de cap altre manera..je,je,je.
    De fet la boira i els núvols, són cosins germans,l´espectre de Broken, a part de a la boira ,també es forma a grans alçades,com als cims de les muntanyes o a dalt els núvols,amb l´ombra dels avions.
    Salut !

    Moisés says:

    Ui, aquest fenomen és dels que és fa car de veura. Jo personalment no le vist mai. Però és que també el fenomen de la boira l'he vist poquet, ja que a la costa és fa difícil de veura. Però no imposible. Una vegada vaig veura una bona boira a Segur de Calafell. Sino recordo malament, era per semana santa. Però em semble que els espectres són més fàcils de veure al bosc que a la platja.

    ...jo crec que a la platja es poden veure alguns fantasmes,sobretot a l´estiu.
    Els espectres,tal com diu en Dani,és més fàcil de veure´ls al bosc.
    Per cert us recomano que feu una ullada al blog d´en Jaume,que hi ha un article molt interessant de l´espectre de Brocken.

    Salut !